Zmniejszenie piersi

Zabieg polega na zmniejszeniu masy piersi, a zwłaszcza usunięciu części skóry wokół otoczek brodawek i w dolnych kwadrantach piersi, wycięciu części gruczołów piersiowych oraz wymodelowaniu piersi tak, aby brodawki i otoczki znalazły się na zaplanowanej wysokości, a ich wielkość była odpowiednia do sylwetki kobiety.

Zmniejszenie piersi – redukcja dużych, nieproporcjonalnych piersi

Opis szczegółowy

Obfity biust może być przyczyną poważnych kłopotów zdrowotnych, najczęściej z kręgosłupem. Rozwiązaniem tych problemów jest redukcja piersi.

Zmniejszenie piersi – na czym polega?

Operacja ma na celu nie tylko zmniejszenie zbyt dużego biustu, ale i ogólną poprawę jego wyglądu, np. poprzez lifting piersi.

Zabieg redukcji piersi wykonuję różnymi metodami – dostosowuję je do  indywidualnych oczekiwań pacjentki i jej warunków anatomicznych. Dobór metody omawiam w trakcie konsultacji.

Przed zabiegiem: Pacjentka zakwalifikowana do  redukcji piersi powinna zgłosić się z wynikami takich badań jak: USG piersi, badania krwi (grupa krwi, morfologia, APTT, INR, wskaźnik protrombinowy, elektrolity, EKG.

Znieczulenie: Redukcja piersi to zabieg, który – podobnie jak powiększenie piersi – wymaga znieczulenia ogólnego.

Blizny: po zabiegu pozostaje linijna blizna w fałdzie podsutkowym lub/i pionowa blizna od brodawki w dół (w zależności od wybranej metody operacji) Szwy wchłanialne.

Rekonwalescencja: Założone dreny usuwane są w 1-2 dniu po operacji. Wskazane jest noszenie przez okres 4-5 tygodni po operacji odpowiednio dobranego biustonosza uciskowego, a także masowanie powstałych blizn specjalnymi maściami zmiękczającymi. W okresie pooperacyjnym wskazane jest ograniczenie aktywności fizycznej. Powikłania zdarzają się rzadko. Najczęściej spotykane powikłania infekcyjne, które powodują wydłużenie czasu gojenia, zwykle nie zmieniają wyniku zabiegów. Powikłania, które mogą wpływać na wynik zabiegu to przerost blizny lub krwiak pooperacyjny.

Redukcja piersi jest zabiegiem bezpiecznym – o ile wykonywana jest przed doświadczonego chirurga.

Masz pytania? Napisz do nas.

Dane kontaktowe Kliniki Chirurgii Plastycznej we Wrocławiu

Chcesz skorzystać z naszych zabiegów? Zapraszamy do kontaktu. Aktualne dane na temat siedziby, telefonu i adresu e-mail naszej kliniki znajdują się na stronie.

ul. Dolnobrzeska 5A
Wrocław 54-072